خدمات ما

بهترین متخصص کولونوسکوپی

بهترین متخصص کولونوسکوپی

بهترین متخصص کولونوسکوپی | کولونوسکوپی روشی است که پزشک از آن برای مشاهده داخل کولون و رکتوم با کولونوسکوپ استفاده می کند. که یک لوله بلند و انعطاف پذیر به اندازه عرض یک انگشت با یک دوربین فیلمبرداری سبک و کوچک در انتهای آن است. از طریق مقعد و به راست روده و روده بزرگ وارد می شود. کولونوسکوپی  آزمایشی است که برای بررسی تغییرات – مانند بافت‌های متورم، تحریک‌شده، پولیپ یا سرطان – در روده بزرگ (کولون) و رکتوم استفاده می‌شود.

در طول کولونوسکوپی، یک لوله بلند و انعطاف پذیر (کولونوسکوپی) به رکتوم وارد می شود. یک دوربین فیلمبرداری کوچک در نوک لوله به پزشک اجازه می دهد تا داخل کل روده بزرگ را مشاهده کند. در صورت لزوم، پولیپ ها یا سایر انواع بافت های غیر طبیعی را می توان از طریق اسکوپ در طول کولونوسکوپی برداشت. نمونه های بافتی (بیوپسی) را می توان در طول کولونوسکوپی نیز گرفت. بهترین دکتر کولونوسکوپی اصفهان دکتر مهدی احمدیان است که دانش بالا و تخصص کافی در این زمینه دارند.

———————————————————————————————————-

دکتر متخصص کولونوسکوپی در اصفهان

دکتر متخصص کولونوسکوپی دکتر مهدی احمدیان می باشد که برای تشخیص بیماری خود و درمان می توانید به مطب ایشان مراجعه کنید. پزشک ممکن است کولونوسکوپی را برای موارد زیر توصیه کند:

علائم و نشانه های روده را بررسی کنید. کولونوسکوپی می تواند به پزشک کمک کند تا علل احتمالی درد شکم، خونریزی مقعدی، اسهال مزمن و سایر مشکلات روده را بررسی کند. غربالگری سرطان روده بزرگ اگر سن شما 45 سال یا بیشتر است و در معرض متوسط ​​خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ هستید. و هیچ فاکتور خطر سرطان روده بزرگ به جز سن ندارید  ممکن است پزشک هر 10 سال یک بار کولونوسکوپی را توصیه کند. متخصص درمان سرطان روده در اصفهان

اگر عوامل خطر دیگری دارید، پزشک ممکن است زودتر غربالگری را توصیه کند. کولونوسکوپی یکی از چند گزینه برای غربالگری سرطان روده بزرگ است. با پزشک خود در مورد بهترین گزینه ها برای شما صحبت کنید. به دنبال پولیپ بیشتر باشید. اگر قبلا پولیپ داشته اید، پزشک ممکن است کولونوسکوپی بعدی را برای جستجو و برداشتن پولیپ های اضافی توصیه کند. این کار برای کاهش خطر ابتلا به سرطان روده بزرگ انجام می شود. یک مسئله را درمان کنید گاهی اوقات، کولونوسکوپی ممکن است برای اهداف درمانی مانند قرار دادن استنت یا برداشتن یک شی در روده بزرگ انجام شود.

—————————————————————————————————————–

 چگونگی انجام کولونوسکوپی

این یک طرح کلی از آنچه معمولاً قبل، در طول و بعد از کولونوسکوپی اتفاق می افتد است. اما تجربه شما ممکن است کمی متفاوت باشد، بسته به اینکه چرا آن را انجام می دهید، کجا آن را انجام می دهید و سلامت کلی شما. حتماً قبل از انجام این آزمایش با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود صحبت کنید تا بفهمید چه انتظاری دارید و اگر چیزی وجود دارد که در مورد آن مطمئن نیستید سؤال بپرسید. بهترین متخصص کولونوسکوپی

مطمئن شوید که ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما در مورد داروهایی که مصرف می کنید، از جمله ویتامین ها، گیاهان دارویی و مکمل ها، و همچنین اگر به هر دارویی (از جمله هر نوع بیهوشی) حساسیت دارید، اطلاع داشته باشد. ممکن است از شما خواسته شود تا چند روز قبل از انجام آزمایش، مصرف داروهای رقیق کننده خون (از جمله آسپرین) یا برخی از داروهای دیگر را متوقف کنید. انجام کونولوسکوپی خود را به دکتر مهدی احمدیان بسپارید،  یکی از بهترین متخصصان گوارش در اصفهان هستید.

———————————————————————————————————————-

آزمایش کولونوسکوپی در اصفهان

کولون و رکتوم باید خالی و تمیز باشند تا پزشک بتواند کل پوشش داخلی را در طول آزمایش ببیند. ممکن است بشنوید که از آن به عنوان “آماده سازی روده” یاد می شود. راه های مختلفی برای انجام این کار وجود دارد، از جمله قرص، مایعات و تنقیه (یا ترکیبی از اینها). به عنوان مثال، ممکن است لازم باشد مقدار زیادی از یک محلول ملین مایع را عصر قبل از عمل بنوشید. این اغلب می تواند منجر به گذراندن زمان زیادی در حمام شود. از آنجایی که فرآیند پاکسازی روده بزرگ و رکتوم می تواند ناخوشایند باشد، ممکن است برخی افراد را از انجام این آزمایش باز دارد. با این حال، کیت های جدیدتری برای تمیز کردن روده در دسترس هستند که ممکن است آن را آسان تر کند. با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد همه گزینه های خود برای آماده سازی روده صحبت کنید.

ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی دستورالعمل های خاصی را به شما ارائه می دهد. مهم است که آنها را چند روز قبل از موعد به دقت بخوانید، زیرا ممکن است نیاز به خرید لوازم و ملین داشته باشید و حداقل یک روز قبل از آزمایش از یک رژیم غذایی مایع خاص پیروی کنید. اگر در مورد هیچ یک از دستورالعمل ها مطمئن نیستید، بایداز بهترین بهترین متخصص کولونوسکوپی مشاوره بگیرید . دکتر مهدی احمدیان از دانش و تخصص بالایی برخوردار هستند.

——————————————————————————————————————-

مراقبت های قبل و بعد کولونوسکوپی

احتمالاً همچنین به شما گفته می شود که شب قبل از آزمایش، پس از مدت معینی چیزی نخورید یا ننوشید. اگر معمولاً صبح‌ها از داروهای نسخه‌ای استفاده می‌کنید، با پزشک یا پرستار خود در مورد نحوه مدیریت آنها برای آن روز صحبت کنید. از آنجایی که از یک آرام بخش برای کمک به راحتی بیشتر شما در طول آزمایش استفاده می شود. به احتمال زیاد باید ترتیبی دهید که بعد از آزمایش به خانه بروید. اگر خواب‌ آلود یا سرگیجه هستید، ممکن است به کسی نیاز داشته باشید که به شما کمک کند تا به خانه برگردید. بنا براین بسیاری از مراکزی که کولونوسکوپی انجام می‌دهند، افراد را برای رفتن به خانه با تاکسی یا سرویس اشتراک سواری مرخص نمی‌کنند.

اگر حمل و نقل ممکن است مشکل ساز باشد، با ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی خود در مورد خط مشی بیمارستان یا مرکز جراحی خود برای استفاده از یکی از این خدمات صحبت کنید. بسته به موقعیت ممکن است منابع دیگری برای بازگشت به خانه در دسترس باشد.

——————————————————————————————————————-

علل نیاز به کولونوسکوپی

چند دلیل وجود دارد که ممکن است نیاز به کولونوسکوپی داشته باشید: برای بررسی وجود پولیپ یا سرطان در روده بزرگ و راست روده از این آزمایش می توان برای غربالگری سرطان کولورکتال استفاده کرد. غربالگری به دنبال سرطان در افرادی است که علائمی ندارند. اگر در طول کولونوسکوپی نواحی غیرطبیعی دیده شود، می توان آنها را برداشت (بیوپسی) و از نظر سرطان آزمایش کرد. این کار با عبور دادن ابزارهای بلند و نازک از پایین کولونوسکوپ، مانند فورسپس کوچک (موچین) برای جمع آوری نمونه ها انجام می شود.

کولونوسکوپی غربالگری همچنین می‌تواند از برخی سرطان‌های روده بزرگ با پیدا کردن و برداشتن پولیپ‌ها (رشد روی پوشش داخلی) قبل از تبدیل شدن به سرطان جلوگیری کند. اگر سرطان روده بزرگ یا رکتوم داشته اید، می توان از کولونوسکوپی برای جستجوی تومورهای جدید نیز استفاده کرد. زیرا در روده بزرگ یا راست روده مشکل دارید. کولونوسکوپی همچنین می تواند برای جستجوی علل علائم یا علائمی که ممکن است ناشی از سرطان روده بزرگ یا رکتوم باشد. (مانند تغییرات در حرکات روده، خونریزی از رکتوم یا کاهش وزن غیرقابل توضیح) استفاده شود. برای کسب مشاوره به دکتر مهدی احمدیان که یکی از بهترین متخصصان داخلی در اصفهان هست. بهترین دکتر بالون لاغری در اصفهان

———————————————————————————————————————-

گرفتن آزمون کولونوسکوپی در اصفهان

کولونوسکوپی معمولاً می تواند به عنوان یک روش سرپایی انجام شود. (جایی که نیازی به ماندن یک شبه در بیمارستان ندارید).قبل از شروع آزمایش، احتمالاً به شما یک آرام بخش (در داخل رگ یا IV) داده می شود تا در طول عمل احساس آرامش و خواب آلودگی کنید. برای بیشتر افراد، این دارو باعث می‌شود که نتوانند پس از آن روش را به خاطر بیاورند. در طول آزمایش، از شما خواسته می شود که به پهلو دراز بکشید و زانوهای خود را به سمت بالا بکشید.

پزشک ممکن است قبل از قرار دادن کولونوسکوپ، انگشت دستکشی را وارد راست روده کند تا آن را معاینه کند. کولونوسکوپ با ژل روغن کاری می شود تا به راحتی وارد رکتوم شود. سپس تا انتهای کولون که سکوم نامیده می شود عبور می کند. اگر بیدار هستید، ممکن است زمانی که کولونوسکوپ وارد روده بزرگ می شود یا بیشتر به سمت بالا فشار داده می شود، میل به اجابت مزاج داشته باشید. پزشک همچنین هوا را از طریق کولونوسکوپ وارد کولون می‌کند تا دید آستر و انجام آزمایش را آسان‌تر کند. برای کاهش هر گونه ناراحتی، ممکن است به تنفس عمیق و آهسته از طریق دهان کمک کند. متخصص سرطان پانکراس در اصفهان

—————————————————————————————————————————-

بهترین متخصص کولونوسکوپی در اصفهان

هنگامی که کولونوسکوپ به آرامی برداشته می شود، پزشک با دقت به دیواره های داخلی کولون و رکتوم نگاه می کند. برای گرفتن آزمون کونولوسکوپی در اصفهان به مطب دکتر مهدی احمدیان مراجعه کنید.

اگر پولیپ کوچکی پیدا شود، ممکن است برداشته شود و سپس به آزمایشگاه فرستاده شود تا بررسی شود که آیا نواحی سرطانی دارد یا خیر. این به این دلیل است که برخی از پولیپ های کوچک ممکن است در طول زمان تبدیل به سرطان شوند. اگر پزشک شما پولیپ یا تومور بزرگتر یا هر چیز غیر طبیعی دیگری را ببیند، قطعه کوچکی از آن از طریق کولونوسکوپ برداشته می شود (بیوپسی). در آزمایشگاه بررسی می شود تا ببینیم سرطان، رشد خوش خیم (غیر سرطانی) یا چیز دیگری است.خود آزمایش معمولاً حدود 30 دقیقه طول می کشد، اما اگر یک یا چند پولیپ پیدا و برداشته شود ممکن است بیشتر طول بکشد. بهترین متخحصص کبد در اصفهان

—————————————————————————————————————————-

بعد از آزمایش کونولوسکوپی

پس از انجام عمل، برای مدتی از نزدیک تحت نظر خواهید بود تا مطمئن شوید که هیچ عارضه ای ندارید. ممکن است لازم باشد قبل از اینکه بتوانید به خانه بروید، حدود یک ساعت در مرکز بمانید، و به دلیل داروها یا بیهوشی‌هایی که دریافت کرده‌اید، به یک سواری به خانه نیاز خواهید داشت. پزشک یا پرستار شما باید دستورالعمل‌های خاصی را در مورد کارهایی که می‌توانید انجام دهید یا نمی‌توانید در ساعات بعد از آزمایش به شما ارائه دهد.

از آنجایی که در طول آزمایش هوا به روده بزرگ و رکتوم پمپ می شود، ممکن است برای مدتی بعد از آزمایش احساس نفخ، درد گاز یا گرفتگی داشته باشید تا هوا خارج شود.اگر بیوپسی به عنوان بخشی از روش انجام شود، نتایج معمولاً ظرف چند روز در دسترس خواهد بود، اگرچه برخی از آزمایش‌ها روی نمونه‌های بیوپسی ممکن است بیشتر طول بکشد. پس از انجام عمل باید با پزشک خود مشورت کنید تا نتایج خود را به دست آورید.از بهترین متخصصان کونولوسکوپی اصفهان دکتر مهدی احمدیان است.

  • پس از کولونوسکوپی، حدود یک ساعت تا یک روز طول می کشد تا اثرات آرام بخش از بین برود. پس لازم است یک نفر همراه بیمار باشد. اگر پزشک پولیپ را در حین کولونوسکوپی بردارد. او ممکن است به شما توصیه کند که از یک رژیم غذایی خاص پیروی کنید. ممکن است تا چند ساعت بعد از این آزمایش احساس نفخ کنید. زیرا مقداری هوا وارد روده بزرگ شده است.پیاده روی ممکن است به تسکین هر گونه ناراحتی کمک کند. همچنین ممکن است با اولین اجابت مزاج پس از کولونوسکوپی خونریزی داشته باشید و این معمولا جای نگرانی ندارد. اما در صورت ادامه خونریزی و درد یا تب مداوم شکم، لازم است با پزشک خود مشورت کنید. بهترین متخصص کولونوسکوپی

————————————————————————————————————————–

عوارض احتمالی کولونوسکوپی

کولونوسکوپی معمولا بی خطر است، اما خطرات زیر وجود دارد:

خون ریزی. اگر پولیپ برداشته شود یا بیوپسی در طول کولونوسکوپی انجام شود، ممکن است یک یا دو روز پس از آزمایش متوجه مقداری خون در مدفوع خود شوید. خونریزی شدید غیرمعمول است، اما در موارد نادر، خونریزی ممکن است نیاز به درمان داشته باشد یا حتی ممکن است تهدید کننده زندگی باشد. پیشگیری و تشخیص سرطان معده
سوراخ شدن ( سوراخ کردن دیواره روده بزرگ یا رکتوم ). این نادر است، اما می تواند یک عارضه تهدید کننده زندگی باشد و ممکن است نیاز به ترمیم سوراخ با جراحی داشته باشد.

  • واکنش به بیهوشی
    پزشک یا پرستار شما باید دستورالعمل‌های خاصی را در مورد انواع مشکلاتی که ممکن است به شما نیاز داشته باشد که فوراً با مطب تماس بگیرید یا به دنبال کمک پزشکی باشید به شما بدهد. مطمئن شوید که این دستورالعمل ها را درک کرده اید. متخصص آندوسکوپی در اصفهان

—————————————————————————————————————-

مراحل انجام کونولوسکوپی

در طول کولونوسکوپی به بیمار لباس مخصوص داده می شود. تزریق آرام بخش به کاهش ناراحتی و استرس بیمار کمک می کند. در مرحله بعد، بیمار روی تخت دراز می کشد و پزشک لوله کولونوسکوپی را از طریق مقعد وارد روده می کند. این لوله به اندازه ای طولانی است که به پزشک اجازه می دهد هوا یا دی اکسید کربن را به روده بزرگ پمپاژ کند. هوا یا دی اکسید کربن روده بزرگ را متورم می کند که باعث می شود دید بهتری از پوشش روده وجود داشته باشد. این ممکن است باعث احساس گرفتگی شکم یا نیاز به اجابت مزاج شود.

کولونوسکوپ همچنین دارای یک دوربین فیلمبرداری کوچک در نوک خود است. دوربین تصاویر را به یک مانیتور خارجی می فرستد تا پزشک بتواند داخل روده بزرگ را بررسی کند. پزشک همچنین می‌تواند ابزاری را از طریق این کانال برای نمونه‌برداری از بافت (بیوپسی) یا برداشتن پولیپ یا سایر نواحی بافت غیرطبیعی وارد کند. کولونوسکوپی معمولاً حدود 30 تا 60 دقیقه طول می کشد.بهتر است انجام کونولوسکوپی توسط متخصص باتجربه صورت پذیرد. دکتر مهدی احمدیان بهترین متخصص کولونوسکوپی در اصفهان هستند.

————————————————————————————————————————-

اقدامات قبل از کولونوسکوپی

3 روز قبل از شروع کولونوسکوپی باید یک رژیم غذایی سبک و ویژه حاوی مقادیر کافی فیبر غذایی برای پاکسازی کامل روده ها شروع شود. 4 روز قبل از کولونوسکوپی، نوشیدن آب و مایعات در طول روز باید افزایش یابد. اگر فردی از داروهای خاصی مانند آسپرین یا رقیق‌کننده‌های خون استفاده می‌کند یا مبتلا به دیابت یا هر مشکل یا بیماری دیگری است، باید قبل از انجام کولونوسکوپی به پزشک خود اطلاع دهد. قبل از شروع کولونوسکوپی، مصرف داروهایی مانند ویتامین ها و هرگونه مکمل غذایی باید به پزشک معالج اطلاع داده شود.

3-4 ساعت قبل از کولونوسکوپی از نوشیدن مایعات خودداری کنید. مصرف مکمل های آهن را متوقف کنید. قبل از کولونوسکوپی، روده ها را کاملا خالی کنید. مصرف لبنیات حاوی لاکتوز را متوقف کنید. برای جلوگیری از نفخ شکم از مصرف غذاهای نفاخ خودداری کنید. دیگر خدمات ما

———————————————————————————————————————————

اثرات کولونوسکوپی بر روی بدن پس از انجام آن

از آنجایی که گاز برای مشاهده بهتر داخل روده در حین کولونوسکوپی وارد روده شما می شود، احتمالاً در یک ساعت اول پس از کولونوسکوپی دچار درد شکم و نفخ خواهید شد. در کلینیک بمانید تا داروی تزریقی کاملا از بین برود. بهترین متخصص کولونوسکوپی

عوارض کولونوسکوپی بسیار نادر است و این روند معمولاً تأثیری بر جای نمی گذارد. این به ندرت اتفاق می افتد، اما در هر صورت، باید در نظر داشته باشید. که این روش توسط بهترین پزشک متخصص انجام شود. درصورت داشتن عوارض حاد به بهترین دکتر کونولوسکوپی اصفهان، دکترمهدی احمدیان مراجعه کنید.

—————————————————————————————————————————–

نتایج آزمایش

پزشک شما نتایج این روش را بررسی کرده و نتایج را با شما در میان می گذارد.

  • نتیجه منفی آزمایش
    اگر پزشک هیچ گونه ناهنجاری در روده بزرگ پیدا نکند، کولونوسکوپی منفی تلقی می شود. پزشک ممکن است تکرار کولونوسکوپی را در فواصل زمانی مختلف توصیه کند:هر 10 سال اگر بیمار در معرض سرطان روده بزرگ قرار گیرد.اگر بیمار در مراحل قبلی کولونوسکوپی سابقه پولیپ داشته باشد هر 5 سال یکبار.
  • نتیجه مثبت آزمایش
    اگر پولیپ یا بافت غیر طبیعی در روده بزرگ پیدا شود، کولونوسکوپی مثبت تلقی می شود. بیشتر پولیپ ها سرطانی هستند، اما برخی ممکن است سرطانی شوند. که آیا سرطانی، پیش سرطانی یا غیرسرطانی هستند. اگر یک یا دو پولیپ کوچکتر از 0.4 اینچ (1 سانتی متر) باشند، پزشک ممکن است کولونوسکوپی ماهی خال مخالی را در 5 تا 10 سال آینده توصیه کند. در شرایط زیر، پزشک روش دیگری را توصیه می کند:
  • بیش از دو پولیپ
    پولیپ های بزرگتر از 0.4 اینچ (1 سانتی متر) ، پولیپ هایی که ویژگی های سلولی آنها می تواند نشان دهنده خطر ابتلا به سرطان در آینده باشد. و پولیپ سرطانی اگر پولیپ یا بافت غیر طبیعی دیگری دارید که در طی کولونوسکوپی قابل برداشتن نیست، پزشک ممکن است معاینه ماکولا را با یک متخصص پزشکی که در برداشتن پولیپ های بزرگ یا جراحی تخصص دارد، توصیه کند.

2 دیدگاه در “بهترین متخصص کولونوسکوپی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *