خدمات ما

بهترین دکتر کبد در اصفهان

بهترین دکتر کبد در اصفهان

بهترین دکتر کبد در اصفهان

بهترین دکتر کبد در اصفهان | در حال حاضر متاسفانه در شهر اصفهان با زیاد شدن سرطان ها خصوصا سرطانهای دستگاه گوارش و کبد روبرو هستیم. در این شرایط اگر برای سلامتی خود ارزش قائل هستید به محض دیدن کوچکترین علائم مشکوک به سرطان بهتر است نزد یک پزشک حاذق و دلسوز مراجعه کنید و با بررسی و تحت نظر بودن بتوانید از بروز این بیماری پیشگیری کنید.

در اینجا ما به شما یکی از بهترین و دلسوز ترین فوق تخصص های گوارش و کبد را توصیه میکنیم. دکتر مهدی احمدیان با سالها تجربه و داشتن فوق تخصص در زمینه بیماریهای گوارش و کبد و آندوسکوپی میتواند شما را در این امر مهم یاری کرده و سلامتی را به شما برگرداند. شما میتوانید به صورت اینترنتی و یا با شماره تلفن مطب تماس بگیرید و نوبت ویزیت دریافت کنید. مطب همه روزه عصرها باز میباشد.

———————————————————————————————-

همانژیوم کبدی

همانژیوم کبدی از شایع ترین ضایعات کبدی میباشد که شامل یک کلاف در هم پیچیده از رگهای خونی میباشد. همانزیوم در بین زنان شایع تر میباشد و بیشتر انها مادرزادی است. همانزیوم ها به سرطان تبدیل نمیشوند لذا جای نگرانی نیست. همانژیوم ها فقط اگر بزرگ شوند علائمی مانند درد در قسمت راست تحتانی قفسه سینه ایجاد میکنند. در بیشتر موارد بدون علائم هستند و هیچ خطری ایجاد نمیکنند و نیازی به جراحی ندارند.همانژیوم میتواند در اندامهای دیگری نیز مانند مغز وجود داشته باشند ولی در کبد به ندرت عوارضی ایجاد میکنند. با مشورت با پزشک متخصص کبد در اصفهان میتوانید از بی خطر بودن آن اطمینان حاصل کنید.

———————————————————————————————-

متخصص بیماری های کبد در اصفهان

<yoastmark class=

کبد بزرگترین عضو در داخل شکم است که وظایف بسیاری بر عهده دارد. از جهت مکانی کبد در قسمت بالای شکم و زیر دنده های راست قرار گرفته است. کبد در شرایط خاص میتواند خود را بسازد. از وظایف کبد میتوان به ذخیره مواد مختلف مانند آهن ، سنتز پروتئین ها ، تنظیم مواد قندی و تصفیه موادی که از طریق گوارش وارد جریان خون میشود نام برد. اگر هر گونه اختلالی در عملکرد کبد رخ دهد فرد را دچار بیماری کبد میکند. بیماری کبد یک اصطلاح بسیار گسترده است که به برخی از آنها اشاره میکنیم : بهترین دکتر کبد در اصفهان دکتر مهدی احمدیان

———————————————————————————————-

بیماری کبد چرب 

کبد چرب معمولا در اثر مصرف الکل و چاقی ایجاد میشود. در واقع کبد چرب را میتوان نوعی التهاب در بدن دانست که چربی در کبد انباشته میشود. و با این حساب هر چه  چاقی در جامعه بیشتر میشود بیماری کبد چرب هم افزایش می یابد. اهمیت این بیماری به خاطر تخریب سلولهای کبدی است که اگر زود تشخیص و درمان نشود منجر به سیروز کبدی میشود. معمولا مصرف فست فود ها یا نوشیدنی های الکلی منجر به کبد چرب میشود. کبد چرب هم انواع مختلفی دارد که در زیر به انواع آن اشاره میشود:

انواع کبد چرب ( بهترین دکتر کبد در اصفهان )

  1. گرید 1 کبد که ساده ترین نوع کبد چرب است و علت آن خوردن غذاهای چرب و ناسالم است و میتوان با یک رژیم غذایی صحیح و بیشتر کردن فعالیت های روزانه بدون مصرف دارو آن را برطرف کرد.
  2. گرید 2 کبد چرب که وضعیت بیمار نسبت به گرید 1 سخت تر است و در این مرحله هم باید از رژیم های غذایی خاصی پیروی کنیم
  3. گرید 3 کبد چرب که تنها با تغییر در سبک زندگی و ورزش کردن و خوردن غذاهای سالم این بیماری درمان میشود.در این مرحله فرد باید بسیار بیشتر از گرید 1 و 2 مراقب تغذیه و فعالیت خود باشد .تا جاییکه ممکن است باید مصرف گوشت و فست فودها و غذاهای چرب را به حداقل برساند و فعالیت و ورزش منظم را در برنامه های روزانه ی خود قرار دهد.این مرحله هشداری است برای افرادی که به گرید 1 و 2 مبتلا هستند.
  4. گرید 4 کبد که به سیروز کبدی معروف است باید حتما تحت نظر پزشک متخصص گوارش در اصفهان درمان شود و در اثر سهل انگاری ممکن است سیروز کبدی منجر به پیوند کبد در فرد شود. اگر به هر کدام از انواع کبد چرب مبتلا هستید میتوانید با مشاوره ی آنلاین یا حضوری با بیماری خود بیشتر آشنا شوید و از متخصص گوارش ما کمک بگیرید.

———————————————————————————————-

نشانه های کبد چرب

بیماری کبد چرب معمولا بدون نشانه است و به راحتی  فرد متوجه بیماری های کبدی نمیشود .اما در بعضی از افراد نشانه هایی دارد مانند درد در قسمت بالایی شکم ،زرد شدن سفیدی چشم ها، تیره شدن ادرار و گاهی هم با تهوع و استفراغ و خستگی همراه است. در آقایان ممکن است سینه ها بیش از حد معمول بزرگ شوند. از دیگر نشانه های کبد چرب میتوان به متورم شدن شکم و یا رگ های خونی بزرگ شده در زیر پوست اشاره کرد. بهترین متخصص روده در اصفهان

———————————————————————————————-

چه عواملی باعث ایجاد کبد چرب میشود؟

از عواملی که باعث ایجاد کبد چرب در افراد میشود میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. سوء تغذیه
  2. کاهش وزن سریع
  3. مصرف الکل
  4. بالارفتن سن
  5. سطح بالای کلسترول و تری گلیسیرید در خون
  6. فشار خون بالا
  7. قرار گرفتن در معرض برخی عفونت ها یا مواد شیمیایی
  8. تخمدان پلی کیستیک
  9. کم کاری تیروئید
  10. سندروم متابولیک:سندروم متابولیک بیماری ای است که نقش مهمی در ایجاد کبد چرب دارد.نشانه های این بیماری عبارت است از : چاقی به ویژه در نواحی کمر،دیابت،سطح بالای کلسترول و تری گلیسیرید و فشارخون بالا.

———————————————————————————————-

تشخیص کبد چرب

<yoastmark class=

در اغلب موارد کبد چرب نشانه ای ندارد و به همین علت پی بردن به این بیماری گاهی بسیار دشوار است.معولا پزشک متخصص کبد در اصفهان با یکی از روش های زیر میتواند وضعیت کبد چرب را بررسی کند. و به درمان کبد چرب بپردازد. بهترین متخصص کولونوسکوپی در اصفهان

  1. معاینه ی پزشکی
  2. انجام آزمایش خون و بررسی آنزیم های کبد
  3. سابقه ی پزشکی فرد
  4. اسکن
  5. سونوگرافی
  6. رادیولوژی
  7. بیوبسی یا نمونه برداری کبد

———————————————————————————————-

درمان کبد چرب در اصفهان

برای درمان کبد چرب در اصفهان به چند مورد اصلی اشاره میکنیم:

  1. رژیم غذائی کم چرب که در آن مقدار چربی محدود باشد.
  2. پرهیز از استعمال الکل که برای کنترل کبد چرب الکلی ضروری است. همچنین از مصرف داروهای کورتیکو استروئیدها که باعث آسیب به کبد میشوند باید اجتناب کرد.
  3. کاهش وزن که باید به صورت تدریجی انجام شود زیرا کاهش وزن سریع باعث بدتر شدن کبد چرب میشود.
  4. مصرف ویتامین EوC که هر دو آنتی اکسیدان هستند و میتوانند باعث بهبود کبد چرب شوند.
  5. مصرف اسیدهای چرب امگا 3 که در غذاهای دریائی و گردو به وفور یافت میشود.
  6. کاهش سطح کلسترول و تری گلیسیرید خون که برای این منظور باید از خوردن یک سری از غذاها مانند مغز و جگر و دل و زبان و کله پاچه ،سوسیس و کالباس ، غذاهای پرچرب و زرده تخم مرغ ، شیرینیجات خامه ای و….اجتناب کننند.
  7. ورزش منظم میتواند تاثیر زیادی در بهبود و درمان کبد چرب در اصفهان داشته باشد.
  8. کنترل دیابت
  9. دارو درمانی تحت نظر پزشک متخصص کبد 

———————————————————————————————-

  • هپاتیت ( بهترین دکتر کبد در اصفهان )

به عفونت عمومی کبد هپاتیت میگویند در این بیماری ویروس ها یا سموم یا واکنش های خود ایمنی باعث التهاب کبد میشوند. در بسیاری از هپاتیت ها کبد میتواند خود را درمان کند اما اگر التهاب در کبد زیاد باشد باعث ایجاد نارسایی در کبد میشود و باید فرد هر چه سریعتر تحت نظر بهترین پزشک متخصص کبد  قرار گیرد.

———————————————————————————————-

  • التهاب مجاری صفراوی

علت این بیماری دقیقا مشخص نیست اما از اهمیت بالایی برخوردار است زیرا التهاب مجاری صفراوی باعث نابودی کبد میشود. به هر حال فرد مبتلا هر چه سریعتر با پزشک معالج تماس بگیرد تا مراحل درمان را آغاز کند هر چند بسیاری از پزشکان معتقدند که این بیماری خود ایمنی است.

———————————————————————————————-

  • کبد چرب بارداری

این بیماری گر چه نادر است اما از آنجا که ممکن است سلامت مادر و جنین را به خطر بیندازد از اهمیت بالایی برخوردار است. این بیماری میتواند باعث نارسایی کبد، نارسایی کلیه ، عفونت های شدید یا حتی خونریزی شود. بنابراین زنان باردار باید باید برای اطلاع از این بیماری زیر نظر بهترین متخصص کبد آزمایش های لازم را انجام دهند، هر چند اکثر زنان بعد از زایمان مشکلشان برطرف میشود و بیماری به خودی خود بهبود پیدا میکند. پیشگیری و درمان سرطان معده در اصفهان

———————————————————————————————-

  • سرطان کبد ( بهترین دکتر کبد در اصفهان )

<yoastmark class=

سرطان کبد معمولا همراه با نوعی بیماری زمینه ای مانند سیروز کبد رخ میدهد. سرطان کبد در مردان شایع تر از زنان است. در مقایسه با سایر سرطان ها مرگ و میر کسانیکه به این نوع سرطان مبتلا میشوند رو به افزایش است. این سرطان در کشورهای آسیای شرقی و آفریقا بسیار بیشتر از بقیه ی نقاط جهان است. این عضو حساس بدن قابلیت این را دارد که اگر دچار سرطان شد فقط با سلامتی بیست درصد خود بتواند همه ی وظایف خود را انجام دهد و به حیات خود ادامه دهد. علت اصلی سرطان کبد معمولا ناشناخته است اما در بیشتر موارد با سیروز کبد همراه است. بهترین دکتر کبد در اصفهان

شایع ترین عامل ابتلا به سرطان کبد هپاتیت مزمن B است بنابراین پیشگیری از هپاتیت به طور چشمگیری میتواند خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش دهد. در سرطان کبد سلولهای کبد با سرعت بسیار بالایی رشد میکنند و باعث ایجاد تومورهایی میشود که ممکن است بدخیم یا خوش خیم باشد. وقتیکه این سلولها در کبد تشکیل میشوند مراحل اولیه ی سرطان به حساب می آید. بهترین دکتر کبد در اصفهان

———————————————————————————————-

مراحل پیشرفت سرطان کبد

سرطان کبد نیز مانند بقیه ی سرطان ها از چندین مرحله ابتدایی تا پیشرفته تشکیل شده است. در مرحله ی اول آن تومور فقط در کبد پیدا میشود. در مرحله ی دوم نیز یک تومور یافت میشود ولی تومور به تمامی رگ های خونی گسترش پیدا کرده و یا اینکه بیشتر از یک تومور پیدا میشود. اما همه ی آنها کوچکتر از سه سانتی متر است. در مرحله ی سوم بیش از یک تومور وجود دارد و حداقل یکی از آنها بزرگتر از 5 سانتی متر باشد یا اینکه سرطان به به عروق خونی بزرگ یا اندامهای دیگر و غدد لنفاوی آسیب رسانده باشد. در مرحله چهارم سرطان به سایر اندامهای بدن مانند ریه ها و استخوان ها و یا غدد لنفاوی گسترش پیدا کرده است. برای تشخیص سرطان کبد حتما توصیه میشود به بهترین دکتر متخصص کبد در اصفهان مراجعه کنید.

———————————————————————————————-

علائم سرطان کبد

سرطان کبد  دارای علائم اولیه و ثانویه میباشد

  • علائم اولیه سرطان کبد
  1. درد در ناحیه بالای شکم در سمت راست یا نزدیک به کتف راست
  2. یرقان که باعث زردی پوست و چشم ها میشود
  3. غده ی سرطانی در کبد
  4. خستگی و ضعف
  5. بزرگ شدن کبد که به صورت توده ای در زیر دنده های سمت راست حس میشود.
  • علائم ثانویه ی سرطان کبد
  1. کاهش وزن و کاهش اشتها
  2. تهوع و استفراغ
  3. بزرگ شدن کبد
  4. بزرگ شدن طحال
  5. تب یا لرز
  6. تغییر در وضعیت روانی
  7. مدفوع خونین
  8. استفراغ خونی

چنانچه هر یک از علامت های زیر را دارا باشید باید هر چه سریعتر با پزشک متخصص گوارش تماس بگیرید و به صورت آنلاین یا حضوری مشاوره شوید و در صورت نیاز توسط پزشک معاینه و ویزیت شوید.

———————————————————————————————-

تشخیص سرطان کبد

<yoastmark class=

بهترین دکتر کبد در اصفهان | بعد از انجام سونوگرافی و آزمایش خون برای تشخیص سرطان کبد از روشهای مختلفی استفاده میشود. انجام اسکن و ام آر آی در بسیاری از بیماران ضایعه ی اصلی را نشان میدهد. ام آر آی بهترین راه نشان دادن تهاجم تومور به رگهای کبد است. از دیگر راههای شناخت میتوان به آنژیوگرافی اشاره کرد. در این روش دکتر متخصص کبد از رگهای کبدی خونگیری میکند. روش دیگری که از آن برای تشخیص سرطان کبد و میزان پیشرفت آن استفاده میشود. بیوبسی یا نمونه برداری است که به این طریق است که از راه اسکن محل دقیق آن روی پوست مشخص میشود و بعد از بررسی بافت کبد نمونه برداری انجام میشود.

———————————————————————————————-

درمان سرطان کبد در اصفهان

با در نظر گرفتن اینکه سرطان کبد در چه مرحله ای باشد و از نوع خوش خیم یا بدخیم باشد از روشهای متفاوتی برای درمان آن استفاده میشود. گاهی نیز روشهای ترکیبی برای درمان یک بیماری استفاده میشود. از روشهای درمان سرطان کبد میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

برداشتن بخشی از کبد،پیوند کبد ، تخریب تومور با سرما،تزریق مستقیم داروی ضد سرطان از طریق عروق کبدی به تومور ، رادیوتراپی ، تخریب تومور با امواج رادیویی ، قرار دادن منشا رادیوتراپی در داخل کبد و مرسوم ترین راه درمان شیمی درمانی است. گاهی نیز آزمایشAFP انجام میشود تا میزان پروتئین آلفا فتو پروتئین را اندازه گیری کند. در برخی از سرطان های کبد الکل خالص توسط پزشک معالج از طریق پوست یا مستقیم به داخل تومور تزریق میشود که این عمل باعث میشود سلولهای سرطانی خشک شود و از بین برود. مشاهده خدمات ما

———————————————————————————————-

آیا میتوان از سرطان کبد جلوگیری کرد؟

از آنجا که بیش از هشتاد درصد سرطان های کبدهپاتیت های نوع B و نوع C است بنابراین این بیماری از اهمیت بالایی برخوردار است.همه ی افراد جامعه با توجه به شیوع و گسترش سرطاند کبد باید به فکر پیشگیری از آن باشند و به دنبال راهکارهایی برای جلوگیری از ابتلا به هپاتیت باشند. راهکار های پیشگیری : بهترین دکتر کبد در اصفهان

  • واکسیناسیون

در حال حاضر برای هپاتیت نوعCهیچونه واکسنی وجود ندارد و هپاتیت نوع B هم فقط در امریکا و برای همه ی کودکان ضروری است که برای پذیرش در مدارس لازم است. در ایران علاوه بر اینکه باید مطمئن باشید که مراحل واکسیناسیون کودکی خود را به درستی انجام داده اید ولی اگر احتمال خطر ابتلا به بیماری هپاتیت شما را تهدید میکند بهتر است با پزشک متخصص مشورت کنید و از او کمک بخواهید.

  • حفظ وزن و تناسب اندام

اگر وزن مناسبی دارید باید سعی در حفظ و نگهداری آن داشته باشیم و اگر نیاز به کم کردن وزن داریم باید با مشورت پزشک متخصص تحت یک رژیم مناسب ،خود را به وزن ایده آل برسانیم.

    • حذف مشروبات الکلی و سیگار
    • رعایت تمرینات ورزشی منظم و پی در پی
    • رعایت رژیم غذایی سالم

———————————————————————————————-

انواع تومورهای کبد

<yoastmark class=

برخی از کبدها به طور ژنتیکی خاصیت پلی کیستیک دارند و یا مصرف بیش از حد برخی داروها مانند داروهای ضد بارداری باعث ایجاد این بیماری میشود.از انجا کهکبد از انواع مختلف سلولی تشکیل شده تومورهایی که ممکن است در کبد ایجاد شود نیز انواع مختلف دارد ،برخی از آنها خوش خیم هستند که به آنها تومورهای غیر سرطانی میگوییم و برخی دیگر بدخیمند که ممکن است به بقیه ی بافت های بدن متاستاژ کند. بالون لاغری معده در اصفهان

تومورهای خوش خیم معمولا علامت خاصی ندارندو تا زمانیکه علامت دار نباشند اختلالی هم در عملکرد کبد ایجاد نمیکند و مشکلی برای فرد ایجاد نمیشود اما در صورت بروز علامت مانند درد و سوزش های شدید در بخش های فوقانی شکم و زیر دنده های راست ، پزشک معالج با روش های جراحی و لاپاراسکوپی به طور کامل این توده ها را خارج میکند. این تومورهای خوش خیم کبدی انواع مختلفی دارد که به ذکر نام برخی از آنها میپردازیم : بهترین دکتر کبد در اصفهان

  • همانژیوم
  • آدنوم کبدی
  • هیپرپلازی ندولار کبدی
  • کیست کبدی
  • لیپوم
  • فیبروم کبدی
  • لیومیوم

———————————————————————————————-

کلام آخر

سرطان کبد نیز مانند بقیه ی بیماریها اگر در مراحل اولیه بیماری باشد چون علائمی ندارد به راحتی تشخیص داده نمیشود. بنابراین تومورهایی که در حال پیشرفت هستند معمولا تشخیص داده میشوند. از آنجا که تست های غربالگری مخصوص این بیماری وجود ندارد همه ی افراد یاید با توجه به داشتن سابقه ی خانوادگی یا فاکتورهای دیگر با بهترین پزشک متخصص کبد مشورت کنند و از خطراتی که احتمال ابتلا به این بیماری را افزایش میدهد جلوگیری کنند. مثلا افراد در معرض خطر ابتلا به سرطان کبد باید هر شش تا دوازده ماه سونوگرافی انجام دهند و در صورت لزوم آزمایش خون آلفافتوپروتئین انجام دهند.

1 دیدگاه در “بهترین دکتر کبد در اصفهان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *